Prywatna służba zdrowia podczas pandemii COVID-19 | INTER-MED

Prywatna służba zdrowia podczas pandemii COVID-19

Lekarka mierzy temperaturę dziewczynce. Prywatna służba zdrowia podczas pandemii COVID-19

Pandemia, to nowy i trudny czas zarówno dla całej służby zdrowia, jak i pacjentów. Coś, do czego nikt tak naprawdę nie zdążył się dobrze przygotować i z czym wszyscy musieli sobie radzić na bieżąco.
Najtrudniejsze jest to, że w tym czasie nie zniknęły pozostałe choroby i nie zmniejszyła się liczba osób, potrzebujących pomocy medycznej. Czy utrudniony dostęp do przychodni, szpitali, lekarzy pierwszego kontaktu, mógł w tym czasie odbić się na zdrowiu pacjentów?
Z pewnością tak, choć wdrożona nowa forma leczenia w postaci zdalnych wizyt, miała złagodzić utrudnienia, wywołane stanem, który został wymuszony przez pojawienie się koronawirusa. Wszyscy byli i są świadkami, że zarówno państwowa jak i prywatna służba zdrowia podczas pandemii, robi co może, by pomóc jak największej liczbie osób.

Strach przed nieznanym

Strach to najgorszy możliwy doradca i choć z natury powinien ostrzegać przez realnym zagrożeniem, może również zaciemnić osąd i zniekształcić ocenę ogólnej sytuacji. Trudno jednak o obiektywizm, gdy wróg nie do końca jest znany i nie wiadomo, czego można się po nim spodziewać.
Państwowa służba zdrowia, stanęła do walki z koronawirusem z takim arsenałem broni, jaki w danym czasie posiadała. Chcąc zmniejszyć ilość kolejnych ognisk chorobowych, organy państwowe wprowadziły nowe zasady postępowania, które mocno ograniczyły dostęp do służb medycznych. Pierwszeństwo mieli chorzy z podejrzeniem zakażenia COVID-19 i ci, u których pojawiły się poważne objawy, zagrażające ich życiu.
Pozostali, mogli korzystać głównie z nowej i mało znanej dotychczas, formy pomocy lekarskiej.

Zdalne wizyty – wyjście ratunkowe

Z tego rodzaju pomocy medycznej, mogli korzystać wszyscy, ale nie każdy rodzaj choroby, mógł być w ten sposób konsultowany. Jak wiadomo, lekarze nie mogli na odległość operować, robić badań USG, wykonywać skomplikowanych zabiegów, czy gipsować złamanych kończyn. W tego rodzaju przypadkach, wciąż niezbędne jest działanie bezpośrednie. Niestety, wciąż pozostaje mnóstwo innych chorób i dolegliwości, które nie do końca dadzą się zdiagnozować w sposób zdalny. I to pomimo ogromnej wiedzy i doświadczenia lekarzy. Ze względu na utrzymującą się niepewną sytuację związaną z koronawirusem, z nowej formy kontaktu, skorzystało i wciąż korzysta, wielu pacjentów. Pozwala to nie tylko oszczędzić czas spędzony w poczekalniach, ale też uchronić przed kontaktem z innymi chorymi.

Prywatna służba zdrowia podczas pandemii – koło ratunkowe w nagłych wypadkach

Na szczęście, wielu lekarzy prowadzących prywatne gabinety lekarskie, poza wizytami zdalnymi, w trudniejszych przypadkach, otwierało swoje drzwi przed ciężko chorymi. Dzięki temu, pacjenci mogli się poczuć bezpieczniej w nowej dla wszystkich sytuacji, przepełnionej niepewnością i strachem.
Prywatna służba zdrowia, w czasie pandemii stała się istotnym filarem, na którym można było budować skuteczną pomoc medyczną. Połączone siły NZOZ i POZ, dzięki poświęceniu lekarzy i personelu medycznego oraz służb ratunkowych, wciąż na miarę swoich możliwości, stawiają czoła temu, co niosą kolejne dni. Niezależnie, czy chodzi o pomoc chorym na koronawirusa, czy cierpiącym na inne dolegliwości, gotowi są poświęcić naprawdę wiele, by wypełnić swoją życiową i zawodową misję.

Odwołaj wizytę

[recaptcha]

Szanowni Państwo !

W związku z sytuacją epidemiczną dotyczącą Koronawirusa SARS –COV-2 przekazujemy najbardziej istotne informacje i procedury postępowania obowiązujące w Centrum Medycznym INTER-MED

Wykaz potrzebnych numerów telefonu :

  • 795 513 569 najbliższa stacja sanitarno-epidemiologiczna - Dąbrowa Górnicza ul. Dąbrowskiego 9 A,
  • 32 346 36 19, 797 189 603, 508 274 623 najbliższy oddział zakaźny - Chorzów 41-500  ul. Zjednoczenia 10.
  • 22 250 01 15 całodobowa infolinia w sprawie kwarantanny i zdrowia
  • 800 190 590 całodobowa infolinia NFZ  www.gov.pl/koronawirus
  • 32 351 23 00 stały 24 godzinny dyżur Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach

ZAPISY DO LEKARZA RODZINNEGO I PORADNI SPECJALISTYCZNYCH

Placówka zapewnia codzienną Podstawową Opiekę Zdrowotną w formie TELEPORAD w godzinach 8:00 - 18:00.

  • Lekarz dyżurujący samodzielnie wykonuje połączenia wychodzące do pacjentów umówionych na dany dzień i godzinę.
  • Zwolnienia lekarskie, e-recepty oraz e-skierowania są wystawiane drogą elektroniczną lub przy pomocy Internetowego Konta Pacjenta (zachęcamy do jego założenia https://www.pacjent.gov.pl/)
  • Zapisy do poradni specjalistycznych i punktu pobrań odbywają się telefonicznie pod numerem telefonu 32 3601030 od godz. 8:00 do 19:30.

Posiadamy kilka linii telefonicznych umożliwiających szybsze połączenie z Placówką.

PUNKT POBRAŃ

Punkt pobrań został ograniczony. Materiał jest pobierany w godzinach 8:00 - 10:00

Obowiązują zapisy. Realizujemy badania tylko i wyłącznie na podstawie skierowań wystawionych przez lekarzy pracujących w INTER-MED.

Badania prywatne bez skierowania są wstrzymane do odwołania.

WEJŚCIE DO PRZYCHODNI

Wejście do budynku Centrum Medycznego odbywa się głównymi drzwiami.

  1. W wyznaczonym miejscu czekacie Państwo na przyjście pracownika placówki. Wówczas mierzymy temperaturę.
  2. Następnie prosimy o podejście do rejestracji celem dopełnienia pozostałych formalności oraz dezynfekcję rąk.
  3. Przypominamy o obowiązku zakrywania ust i nosa.
  4. Osoby odbywające wizyty lekarskie lub umówione na zabieg operacyjny proszone są o wypełnienie Ankiety Wstępnej Kwalifikacji Osobistej.

W trosce o bezpieczeństwo Naszych Pacjentów, placówka jest wyposażona w ogólnodostępne środki dezynfekujące do rąk oraz sprzętów.

OSOBY TOWARZYSZĄCE

Prosimy o nie przychodzenie do Poradni z osobami towarzyszącymi (wyjątkiem są sytuacje dotyczące pacjentów niepełnoletnich oraz osób potrzebujących pomocy)

Odwiedziny pacjentów na oddziale Szpitalnym są zabronione.