Postanowienia noworoczne. Czy nadal ktoś je robi? | INTER-MED

Postanowienia noworoczne. Czy nadal ktoś je robi?

Kobieta ćwiczy na siłowni - Postanowienia noworoczne. Czy nadal ktoś je robi

Postanowienia noworoczne. Czy jest ktoś, kto choć raz ich nie podejmował? A ilu udało się dotrwać do końca i osiągnąć zamierzony cel? Według statystyk, niewielu, bo tylko niespełna 8%. Co zrobić by to zmienić? Jak skutecznie zrealizować postanowienia noworoczne?

Zdrowie

Życzenia zdrowia, które otrzymujesz podczas świątecznych spotkań w rodzinnym gronie, mogą dać ci do myślenia. Jak każdy, tak i ty, zapewne doceniasz je szczególnie wtedy, gdy zaczyna go brakować. Oto kilka pomysłów, jak temu zapobiec.

Zainwestuj w odpoczynek

Coraz głośniej ostatnimi czasy, mówi się na temat dobroczynnego wpływu snu. Może to właśnie w tym temacie, dobrze będzie podjąć postanowienie noworoczne i nie tylko przesypiać 8 godzin, ale też chodzić spać przed dwudziestą trzecią?

Profilaktyka – badania – przeglądy

Postanowienia noworoczne, nie muszą zajmować twojej uwagi każdego dnia. Tak jest w przypadku badań i profilaktyki. Co ty na to, by w nowym roku, zrobić badania kardiologiczne i dwa razy w roku przegląd stanu zdrowia jamy ustnej u dentysty? Wydaje się proste i masz duże szanse, by to postanowienie zrealizować w 100%.

Wygląd

Kobieta mierzy się w talii - postanowienia noworoczneGdy patrzysz na odbicie w lustrze, szczególnie pod koniec roku, kiedy masz za sobą delektowanie się świątecznymi potrawami, może ci przyjść do głowy pomysł, by zrzucić wreszcie, parę zbędnych kilogramów. W końcu, ani się z nimi dobrze nie czujesz, ani nie wyglądasz tak, jak ci, których sylwetki podziwiasz. Nowy rok to dobry moment, by coś w tej kwestii postanowić.

Zdrowa dieta

Zanim zdecydujesz się na wybór konkretnej diety, przyjrzyj się swojemu dotychczasowemu menu. Sprawdź, po czym czujesz się źle, ociężale i co ograbia cię z energii, zamiast jej dodawać. Być może, wystarczy zamienić parę składników i zrezygnować z jednego, czy dwóch tuczących dań, by osiągnąć zamierzony efekt. Do tego, gdy w ciągu dnia jeść będziesz częściej, a mniej, nie tylko polepszy się twoje samopoczucie, ale też sylwetka zbliży się do wymarzonego rozmiaru i wagi.

Ćwiczenia

Ruch to zdrowie, pod warunkiem, że stosować go będziesz z umiarem i stopniowo zwiększać będziesz jego ilość. Ćwiczenia fizyczne, to jedno z najczęściej podejmowanych noworocznych postanowień i bardzo możliwe, że też najszybciej porzucane. Jeśli ty również zamierzasz się podjąć takiego wyzwania, mierz siły na zamiary i pamiętaj o realnych możliwościach czasowych.

Jak skutecznie zrealizować postanowienia noworoczne?

Łatwo w Nowym Roku coś postanowić, ale trudniej w tym wytrwać. Na szczęście są sprawdzone sposoby na noworoczne postanowienia. Oto najważniejsze z nich.

Zmniejsz swój cel

Wiadomo, że chcesz zdobyć najwyższy szczyt, ale czy nie próbujesz tego, co roku i to bez skutku? By to zmienić, tym razem zmniejsz swój cel o połowę, albo nawet o dwie trzecie. Jeśli chcesz schudnąć 10 kg, zacznij od 5 kg, a nawet od 3,3 kg. Myślisz, że to nie jest warte zachodu? Nic nie stoi na przeszkodzie, by po osiągnięciu tego celu, zaktualizować postanowienie i dorzucić kolejnych kilka kilogramów. Podobnie może być z ćwiczeniami. Zamiast próbować ćwiczyć codziennie, zacznij od 2 razy w tygodniu i nie po 2 godziny, ale po 30 minut.

Nie musisz być doskonały

Jednym z głównych powodów rezygnacji, z kontynuowania noworocznego postanowienia, jest przerwanie ciągłości. Jeden dzień lub tydzień bez ćwiczeń, łakomstwo podczas urodzinowej imprezy, kilka zarwanych nocy i już umysł przekonuje, że nie warto dalej się starać. Może w przyszłym roku.
Ty jednak pamiętaj, że nie musisz być doskonały w tym, co robisz dla siebie. Spójrz, ile udanych dni za tobą i nie zwracając uwagi na głos wewnętrznego krytyka, wróć na tor i pędź po zwycięstwo.

Odwołaj wizytę

[recaptcha]