Medyczna firma rodzinna - czy firma może być jak rodzina - INTER-MED

Zespół medyczny i niemedyczny na wagę złota

Lekarze rozmawiają z pielęgniarką - medyczna firma rodzinna

Zarządzanie placówką medyczną, to niezwykle trudne zadanie, zwłaszcza w obecnych czasach, gdy środki na leczenie i utrzymanie, zamiast rosnąć, maleją. Życie i zdrowie ludzkie nie znosi kompromisów i w pracy lekarzy jest najważniejsze. Zaraz po pacjentach, dla dyrektora, najważniejsi są pracownicy. A przynajmniej tak powinno być.

Zarządzanie zespołem pracowników w firmie medycznej

Osoba zarządzająca firmą, każdego dnia podejmuje całe mnóstwo decyzji dotyczących zarówno środków, jak i ludzi, którzy jej podlegają. Wiadomo nie od dziś, że niemożliwe jest zadowolenie wszystkich i nie o to chodzi. Dużo ważniejsze jest traktowanie wszystkich, jak ważnych, wręcz niezbędnych elementów tej wyjątkowej układanki. Każdy zajmuje w niej swoje miejsce, z określonym zakresem obowiązków, za które odpowiada. Zna swoje możliwości i świadomy jest spoczywającej na nim odpowiedzialności. Wspólna praca dla ważnego celu, jakim jest zapewnienie pacjentom dobrych warunków podczas pobytu w szpitalu, szybkie przywrócenie zdrowia, a w wielu przypadkach uratowanie życia, jest czymś, co powinno motywować do pełnego zaangażowania się w wypełnianie codziennych obowiązków. Co może pomóc w realizacji tego zadania?

Relacje w firmie medycznej

Jak dbać o poprawne relacje, rozwiązywać konflikty i szukać rozwiązań w trudnych sytuacjach? Te pytania zadaje sobie niejeden dyrektor firmy medycznej, bo wie, że to właśnie relacje są kluczowe dla dobrego jej funkcjonowania.
Pod sobą ma pracowników wielu szczebli. Od ordynatorów, po osoby sprzątające, których rola wcale nie jest mniejsza.
Jednym ze sposobów zadbania o relacje w firmie medycznej, jest zadbanie, by wszyscy pracownicy czuli się jak w rodzinie i tak siebie traktowali. Tylko, czy aby na pewno to dobry pomysł?

Nasza firma jest jak rodzina

Stwierdzenie, że nasza firma jest jak rodzina, zwykle nie kojarzy się dobrze pracownikom, którzy je słyszeli. Dzieje się tak, gdy dyrektor próbuje wykorzystać takie podejście, dla osiągnięcia swoich celów, kosztem pracowników. Żaden, nawet najlepszy cel, nie uświęca jednak środków.
Można odczarować to powiedzenie i nic nie stoi na przeszkodzie, by lekarz, pielęgniarka, czy salowa, mogli mówić o swoje pracy, że to medyczna firma rodzinna, bo tak właśnie się w niej czują i tak są traktowani.
Co to oznacza w praktyce?

Lekarze uśmiechają się w sali operacyjnej - medyczna firma rodzinna

Rodzinna atmosfera w firmie

By pracownicy placówki medycznej czuli się jak w rodzinie, nie muszą się ze sobą zaprzyjaźniać, spoufalać, czy spędzać czasu poza pracą. Bywa, że spotkania, wyjazdy i imprezy integracyjne, które mają zacieśnić więzy, przynoszą wręcz odwrotne do zamierzonych efekty.
Pracownicy medyczni wiedzą, że choć wszystkim przyświeca wspólny cel troski o chorych, to przede wszystkim realizują cele wyznaczone przez osoby zarządzające firmą. I dadzą z siebie wszystko, jeśli będą mieć świadomość uczciwej wymiany. Gdy firma dba o ich komfort pracy, rozwój, wynagrodzenie i daje odczuć, że to, co robią, jest naprawdę ważne, z odczuwaniem rodzinnej atmosfery, nie powinno być problemu. W takiej sytuacji, medyczna firma rodzinna nie musi wcale składać się z osób ze sobą spokrewnionych. Czasem nawet lepiej, gdy tak nie jest.

 

Gdy zespół medyczny i niemedyczny naprawdę się ze sobą polubi, nie musi korzystać z organizowanych przez „górę” spotkań integracyjnych. Gdy relacje w firmie medycznej będą  autentyczne, zbudowane na wzajemnym szacunku i uczciwości, lekarze sami z siebie zorganizują wspólne wyjście, imprezę, czy skrzykną się na wyjazd całymi rodzinami. To zaś, jeszcze mocniej zmotywuje ich do coraz większego angażowania się w leczenie i ratowanie ludzi.

Strona używa Cookie. Kontynuując jej używanie zgadzasz się naszą polityką prywatności. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close